منوی دسته بندی

طراحی روشنایی و نورپردازی اتاق کودک و اجرای آن

kids lightigng

طراحی روشنایی و نورپردازی اتاق کودک و اجرای آن پس از تولد کودک یکی از موارد مهم در خوش آمد گویی به کوچولوی زبیایتان است. شما ماه‌ها انتظار تولدش را کشیده‌اید، رنگ اتاقش را انتخاب کرده‌اید، بهترین گهواره و تختخواب را برایش تهیه کرده‌اید، لباس‌های خوشگل برایش تهیه کرده‌اید و اکنون زمان دیدن است، چه نوع لامپ و نورپردازی برایش مناسب است؟ نورها و لامپ های مضر برایش چه هستند؟ نورپردازی یکی از مهمترین عناصر طراحی است، اما زمانی که نوبت اجرا فرا می‌رسد اکثر مادران از نیاز خود به نور مناسب بی اطلاع هستند. اگر پرسش شما هم در خصوص نحوه روشنایی و نورپردازی اتاق کودک است در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

اگر کودک شما قدرت درک و فهم بیشتری داشته و سن بالاتری دارد؛ بهتر است از وی برای انتخاب رنگ لامپ‌های اتاقش نظر بخواهید؛ کودکان در محیط‌هایی که به سلیقه خود طراحی کرده‌اند احساس امنیت و آرامش خاطر بیشتری داشته و چنین محیط‌هایی برای آن‌ها از جذابیت بالاتری برخوردار است. اگر تمایل به استفاده از انواع لامپ‌های روشنایی دارید توصیه می‌کنیم از لامپ‌های سقفی و آن دسته از لامپ‌هایی که چشم را خیره نمی کنند استفاده کنید؛ چنین لامپ‌هایی نوری ملایم وارد اتاق‌خواب کرده و برای آن دسته از اتاق‌خواب‌هایی که دارای ابعاد کوچکی هستند بسیار مناسب است. انواع مختلفی از لوسترهای مناسب برای اتاق‌خواب کودک نیز وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید از یکی از آن‌ها استفاده کنید.

از نور شدید بپرهیزید

در طراحی روشنایی و نورپردازی اتاق کودک توجه کنید که نورهای ملایم هر اتاقی را لذت‌بخش‌تر می‌کند. ازاین‌رو اگر می‌خواهید در شرایط بهتری به نوزاد تازه متولدشده خوشامد بگویید، از نورپردازی شدید خودداری کنید. یکی از مزایای نورپردازی ملایم این است که کنتراست بین نور و تاریکی را کاهش می‌دهد. درنتیجه از تحریک بیش‌ازحد سلول‌های بینایی نوزاد پیشگیری کرده و سبب می‌شود که فرزند شما راحت‌تر استراحت کند. نکته دیگر این است که توصیه می‌شود جهت نورپردازی در اتاق نوزاد از لامپ هالوژن و همین‌طور لامپ‌های حبابی استفاده نکنید. این سبک نورپردازی اضطراب و ناراحتی نوزاد را به همراه دارد و شاید سبب شود که نوزاد شما به دلیل نداشتن خواب آرام، بی‌تاب و بی‌قرار شود. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم که برای آسایش نوزاد، نورپردازی را به کمک کلیدهای قابل تنظیم یا چراغ‌های خواب انجام دهید.

نظرات بسته شده است.